Försäljningsvillkor

Allmänna försäjningsvillkor 2019-07-12

Priser, Betalning & Leverans

Angivna priser vår webbshop är inklusive mervärdesskatt. Fraktkostnad för dina varor anges i kassan. Betalning ska ske i samband med beställning via Paypal eller banköverföring till vårt bankgiro. Vid betalning till vårt bankgiro ska betalningen kommit oss tillhanda inom 7 dagar. I annat fall makuleras din beställning.

Normal produktionstid är 10-15 arbetsdagar från att vi mottagit din betalning. Vid eventuell förlängd leveranstid på mer än 20 arbetsdagar från betalningstillfället, har du rätt att avbeställa olevererade varor utan kostnad. Som leveransdag räknas den dagen då varorna är klara för avhämtning alternativt den dagen som vi skickar dina varor.

Normal transporttid är 1-2 arbetsdagar. AMA kan ej påverka transporttiden då denna utförs av tredje part, och AMA kan därmed ej ställas till svars för eventuella leveransförseningar efter att beställning lämnat fabrik.
Har du valt att hämta din beställning i vår butik på Plåtslagarvägen 15 Timrå, blir du kontaktad när dina varor finns klara för avhämtning. På grund av lagerutrymme ber vi dig att hämta upp dessa inom 3 vardagar. Avhämtning kan ske helgfria vardagar kl 07:00-16:00 mot uppvisande av legitimation. Vi reserverar oss för avvikande öppettider på grund av semester och helgdagar.

Garanti & Reklamationer

AMA Norrland AB lämnar 3 års garanti mot fabrikationsfel. Garantin gäller för bristfälligheter i tillverkning. För väv, motorer och motordelar gäller 3 års garanti.

Garantin omfattar inte

  • fel som orsakats av olycka, oriktig montering eller onormalt slitage.
  • yttre påverkan eller om produkten misskötts.
  • kostnader för frakt eller uppkomna följdkostnader.
  • elektriska installationer eller följdskador på grund av densamma.
  • väv som varit utsatt för kraftig nederbörd eller stark vind.
  • nyansskillnad på väv vid olika beställningstillfällen.

Levererad vara som överensstämmer med din beställning kan ej reklameras såvida det inte handlar om fabrikationsfel. Du ansvarar själv för att de mått, vävnummer etc. är korrekt. Vid betalning bekräftar du att din beställning är korrekt. Upptäcker du, efter betalning, att något på din beställning är felaktigt, kontakta oss snarast. Har produktionen påbörjats och/eller produktändringen skiljer i pris mot din ursprungsbeställning, kan ändring i beställning medföra extra kostnad.

Reklamation skall ställas till AMA Norrland AB via e-post eller kontaktformulär på vår hemsida. Vid godkänd reklamation står AMA för returfrakten, avhjälpande av fel genom reparation eller ny produkt samt fraktkostnad för ny/reparerad produkt.

Ångerrätt vid distansförsäljning

Efter att produktionen på din beställning påbörjats, normalt inom 3 dagar, har du ej längre ångerrätt då produkterna måttillverkas och anpassas efter din beställning. Därmed gäller ej ångerrätt vid distansförsäljning.

Friskrivning

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och/eller ändringar av råvarupriset.
AMA Norrland AB tillämpar force majeure.

Övrigt

Vid handel mellan näringsidkare och privatperson är konsumentköplagen gällande.

Reklamationer, byten och returer

Fraktskador

För att få ersättning för varor som skadats under transport krävs följande:

  • Synliga fraktskador ska anmälas direkt till chauffören vid mottangandet.
  • Foto ska tas av den skadade varan, och i förekommande fall emballaget.
  • Reklamation ska göras till AMA inom 3 dagar från mottagandet med information om ordernummer, kollinummer samt foto på skadan. Detta gäller både synliga och dolda skador.
  • Fullmakt för obemannad leverans får inte förekomma.
Saknad vara som ej restnoterats

Kontrollera alltid godsen vid ankomst så att alla varor enligt följesedel finns med. Reklamation ska göras till AMA inom 5 dagar från mottagandet av gods, tillsammans med information om ordernummer samt vilken/vilka varor som saknats.

Felproducerad vara

Varor tillverkas enligt beställning. Reklamation kan endast göras om varan ej är tillverkad enligt din beställning. Reklamation ska göras till AMA inom 5 dagar från att felet upptäckts, tillsammans med information om ordernummer samt beskrivning av felet och eventuellt foto där felet kan påvisas genom detta.